בריאות ורפואה כללית

מה זה קולפוסקופיה ומה אתם צריכים לדעת לגביה

קולפוסקופיה Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

קולפוסקופיה היא הליך רפואי המאפשר לרופאים לראות את צוואר הרחם והנרתיק, ולאחר מכן הם יכולים לקחת דגימות רקמה או ביופסיות כדי לאבחן סוגים שונים של סרטן.

זה הליך רפואי המאפשר לרופאים לראות את צוואר הרחם והנרתיק, ולאחר מכן הם יכולים לקחת דגימות רקמה או ביופסיות כדי לאבחן סוגים שונים של סרטן. הוא שימש לראשונה לבדיקת סרטן צוואר הרחם בשנות ה-70. כיום, הוא שימש לסוגים אחרים של סרטן כמו סרטן השד, רירית הרחם, השחלות והרחם.

מה זה בעצם

קולפוסקופיה היא הליך לבדיקת צוואר הרחם, הנרתיק והפות לאיתור סימנים של סרטן. זה נעשה על ידי החדרת מכשיר מיוחד הנקרא קולפוסקופ לנרתיק.

ספק שירותי הבריאות משתמש במכשיר כדי לראות את צוואר הרחם וחלקים אחרים בגוף על מנת לזהות כל חריגות או תאים סרטניים. אם יתגלו חריגות כלשהן, אז הם גם ייקחו דגימות מאזורים אלה כדי שניתן יהיה להעריך אותם עוד יותר.

הבדיקה נעשית בדרך כלל כחלק מבדיקת סרטן צוואר הרחם השגרתית לנשים בגילאי 18 עד 59 שעברו 3 או יותר מריחות פאפ שליליות רצופות בהן לא נמצאו תאים חריגים.

דברים שחשוב לדעת לפני

קולפוסקופיה היא הליך שניתן לעשות במשרד או בבית. הוא משמש לבדיקת צוואר הרחם והנרתיק לאיתור סרטן צוואר הרחם, נגעים טרום סרטניים וחריגות אחרות.

הדברים שחשוב לדעת לגבי הבדיקה:

  • הבדיקה היא חלק חשוב בבדיקת סרטן צוואר הרחם על מנת לזהות שינויים טרום סרטניים בצוואר הרחם לפני שהם הופכים לממאירים.
  • זהו הליך רפואי נפוץ שניתן לעשות במשרד או בבית.
  • קולפוסקופיה משמשת לבדיקת צוואר הרחם והנרתיק לאיתור סרטן צוואר הרחם, נגעים טרום סרטניים וחריגות אחרות.

תפריט נגישות אתר